Themabijeenkomsten

Aan de slag met Gamification!

Aan de slag met Gamification!
Vrijdagmiddag 4 november 2016 in Innovatiehuis
Gamification in de klas als practische werkvorm. Deze succesvolle workshop (eerder gegeven in 2014 en 2016) wordt nog een keer gegeven in het Innovatiehuis. 

Een luchtige mix van presentaties, zelf ervaren hoe Gamification werkt, ideeën opdoen, geïnspireerd worden en zelf aan de slag gaan.

met Sem van Geffen,
auteur van Gamification in de klas, Rob Hulsen, ambassadeur Mission Start en Joris van den Biggelaar, docent Koning Willem I College
 

Dagelijks gamen miljoenen jongeren in hun vrije tijd. Tijdens de middelbare schoolperiode wordt er meer uren gegamed, dan dat er tijd op of aan school wordt gespendeerd (!). Gamen is zelfs een sport geworden met internationale toernooien en miljoenen dollars aan prijzengeld. Wat is er toch met al die games aan de hand, dat kinderen, pubers, ja… en zelfs volwassenen er zo mee in de weer zijn? Wat maakt het spelen van games super aantrekkelijk en hoe kun je de kracht van games doorvertalen naar het onderwijs?

Allemaal vragen die tijdens de themamiddag ‘Aan de slag met Gamification’ op vrijdag 4 november 2016 in het Innovatiehuis te ‘s-Hertogenbosch beantwoord zullen worden.

Rob Hulsen (eigenaar van Hulan Studios, Eindhoven) neemt je mee in de wereld van games. Wat maakt een game zo ongelooflijk aantrekkelijk om te blijven spelen? Welke zogenaamde game mechanismen zorgen hiervoor? Wat kan een leerkracht of docent hier uithalen voor zijn/haar eigen les(geven)?

Joris van den Biggelaar (docent Koning Willem I College) laat concrete voorbeelden zien van speelse werkvormen en spelconcepten, waarbij gamification succesvol is toegepast in de praktijk. Hoe kun je spelen en leren combineren? Gaat het spelen niet t

en koste van het leren?

Deze themamiddag wordt begeleid door Sem van Geffen. Hij is innovator en gamification expert in het onderwijsveld en runt een community of practice, Mission Start, met 600 aangesloten docenten en ontwikkelaars. Sem ziet hackathons als de volgende, grote kans om het onderwijs te vernieuwen.

Je verlaat de themamiddag Gamification met een eerste schets voor je eigen spelconcept, inspiratie en een concreet beeld van hoe je gamification in de klas kunt toepassen. De themamiddag Gamificaiton is gevalideerd voor 3 RU.

Deze themamiddag vindt plaats op vrijdagmiddag 4 november om 13:00 uur in het Innovatiehuis in 's-Hertogenbosch. Optioneel kun je je aanmelden voor de lunch (€15,- ) We sluiten omstreeks 17:00 uur af met een netwerkborrel in de Huiskamer. Aanmelden voor deze Themamiddag (€45,- excl.lunch) kan via de online databank.

Top