Als je doet wat je altijd deed, Krijg je wat je altijd kreeg. Er is een grote roep om meer creativiteit. Het wordt genoemd als een van de belangrijkste 21’ste -eeuwse vaardigheden. De urgentie wordt door bedrijfsleven en wetenschap aangegeven. ‘Creativiteit is een hot topic in onderwijs, organisaties en ministeries. Het is een onderwerp waar we eigenlijk niet omheen kunnen, toch is er relatief weinig aandacht voor een andere manier van leren denken en omgaan met bestaande kennis’, aldus psychologe Simone Ritter .

Harry van der Schans

Harry van der Schans is creativiteitsexpert, de Bono Master Trainer, auteur van het boek iDNA en werkzaam bij het centrum voor creativiteit en innovatie binnen het Koning Willem I College / School voor de Toekomst. Zijn drijfveer is om het optimale te halen uit het – aangeboren – creatieve vermogen van personen en organisaties.

Harry combineert  zijn jarenlange managementervaring als directeur van diverse onderwijsafdelingen met zijn brede kennis en ervaring op het gebied van kritisch en creatief denken. Hij is afgestudeerd aan de Radboud Universiteit in Toegepaste Taalwetenschap. Hij is een expert op het gebied van De Bono technieken en in 2012 werd hij aangesteld als De Bono Master Trainer. Daarnaast heeft hij diverse andere opleidingen afgerond op het gebied van creativiteit en innovatie (Geheugentraining, Creative Problem Solving, Design Thinking, Mindmapping, Blauwe Oceaan, Scenariodenken etc.) die hij integreert bij het faciliteren van groepen bij instellingen en bedrijven. Sinds 2004 heeft hij duizenden mensen getraind en gefaciliteerd in het onderwijs en in het bedrijfsleven op het gebied van creatief en kritisch denken niet alleen in Nederland, maar ook in het buitenland. 

Training van Harry:

Basis creatief denken en ICE-Model

ICE oftewel Innovation, Creativity & Entrepeneurship en 21st century skills zijn kernbegrippen voor de duurzame ontwikkeling van organisaties en haar medewerkers.  De maatschappij verandert steeds sneller, dus moeten studenten, medewerkers en schoolleiders in dit tempo mee. Organisaties veranderen in connected companies en scholen worden connected learning companies. Al enkele jaren werkt het Koning Willem I College met het ICE-Model als basis voor de ontwikkeling van creatief talent. 

Creativiteit, het bedenken van nieuwe ideeën door het maken van nieuwe combinaties uit het bestaande is hierbij cruciaal. Maar ben je in staat de verbindingen te leggen voor duurzame onderwijsinnovatie? Hoe pak je dat nu aan? Hoe zorg ik ervoor dat jij en je studenten, medewerkers of leidinggevenden creatiever worden? Hoe zorg ik ervoor dat falen niet als mislukken wordt gezien? Hoe werk je in interdisciplinaire projecten? Etcetera. Met andere woorden: Hoe ontwikkel ik mijn innovatie DNA (iDNA)? 

 

Nieuwgierig?
Schrijf je dan in voor dit levendige en interactieve programma over inventief denken en het ICE-model, het bijbehorende proces voor duurzame innovatie. Je krijgt hierbij concrete handvatten voor het ontwikkelen van jouw eigen creatieve mogelijkheden en die van anderen.

De rest van het team

De trainingen en workshops worden gegeven door gerenommeerde creatief denkers uit het bedrijfsleven en het onderwijs.

Addy de Zeeuw

Addy de Zeeuw

ann

Annemarie Hoevenaars

Harry van der Schans

Harry van der Schans

Judith de Jong

Judith de Jong

Nuala Burns

Nuala Burns

Cor Noltee

Cor Noltee

Edwin de Vos

Edwin de Vos

Jacob Suttmuller

Jakob Sutmuller

Sanne Roemen

Sanne Roemen

Robert Verheule

Robert Verheule

Arjan van Vembde

Arjan van Vembde

dorus verwiel

Dorus Verwiel

Registeren?

Stuur een mail naar Annemarie Hoevenaars