CVI Backstage

cviweb / cviov2018  / CVI Backstage

CVI Backstage

Misschien is dit verslag wel aardig, wanneer je terugkijkt op jouw eigen CVI bezoek.

Ik denk dat veel van de ruim 1.000 deelnemers zich soms niet realiseren wat er achter de schermen van zo’n conferentie gebeurt.

De voorbereiding
Deze start al twee jaar voor de echte conferentie plaatsvindt.
Het gastcollege (of in dit geval de colleges) is vanzelfsprekend betrokken bij de conferentie.
Eigenlijk zijn er maar drie CVI architecten die de kar trekken: Addy, Annemarie en Ellen.
Zij gaan op onderzoek uit.
Zij zijn de regelnichten en -neef van alles.
Zij zetten een conferentie in de steigers.

De inhoud van de conferentie.
Wat is er nog meer te doen naast workshops/presentaties? Dit wordt door het brein van het consortium bedacht.
Alle drie de toppers hebben hun eigen kwaliteiten dus bellen met de een…is rennen door de ander.
Aanmelden, organiseren, opstellingen, wie- wat- waar…..alles gaat vanuit dat hokje in Den Bosch…tot het om het echies gaat.

The Crew
De zondag voor deze conferentie werden de auto’s volgeladen in Den Bosch en uitgeladen in Leeuwarden. Vanaf maandag sloten leden van “de bende van ellende” aan.
Het zenuwcentrum in Leeuwarden werd bevrouwd door Joly, alle lijnen lopen vanaf het eerste moment langs haar.
Dat in het zenuwcentrum de humor er aan alle kanten vanaf spatte, maakt het allemaal nog leuker.
Annemarie levert naast zichzelf ook 2 van haar nazaten (dochters) Kete Marie en Marlot
Ook van Addy vliegt dochter Narda in.

Het netwerkblik is opengetrokken en Michel Wouters, John Spierings, Dieuwerje Gilissen (slechts 5 uur reistijd) Johan de Jong en ondergetekende schuiven aan.
Omdat er net als vorig jaar bij de managementconferentie meerdere locaties zijn, was dat ook echt nodig.
Vooraf trekt Willem de Bloggers aan en zet dit weblog in beweging.

13 mensen, voor een conferentie van ruim 1000 deelnemers op 6 locaties en ruim 300 workshops.

De 13 mensen hebben hun eigen taak en verantwoordelijkheden.

  • Studenten instrueren, helpen, uitdagen en laten leren en ook laten genieten.
  • Feedback geven, prijzen en rolmodel zijn.
  • Workshopleiders ondersteunen, helpen en vragen beantwoorden.
  • Deelnemers aan de conferentie helpen in het vinden van de weg.
  • Contact houden met de beheerders van locaties of alles goed loopt.
  • Zorgen voor drinken..planning…programma…opstellingen…flipovers…stiften….techniek.
  • Gevonden voorwerpen beheren.
  • Garderobe bemensen.
    De deelnemers willen met 800 mensen tegelijk een jas/tas. De bende van ellende geeft geen krimp, sterker nog, de garderobe is ook een prima netwerkplek.

Om 7 uur aan het ontbijt….om half acht op plaats van bestemming.
Hollen en stilstaan, mopperen en doorgaan.
Geen onvertogen woord klinkt door de oortjes.
Humor! Humor!
Relativeringsvermogen en altijd denken in oplossingen als er zich een probleempje voordoet.
Incasseren en ook gewoon genieten.

Toen de deelnemers op woensdag aan de borrel gingen en het feest in de Neushoorn losbarstte, zaten wij met de voeten omhoog aan een glas water met een bitterbal.
Toen donderdag Foppe de zaal toesprak waren de inpakacties in het zenuwcentrum al in volle gang.

We hebben donderavond nog even nagenoten inclusief een goed glas wijn en weer heel veel lachen.

Het was weer een topconferentie en ik voelde me vereerd om deel uit te maken van zo’n topteam.
Op mijn eigen weblog wil ik sommige deelnemers ook even een spiegel voorhouden.

Geen berichten
Plaats een bericht

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.