Gepersonaliseerd leren met ICT

cviweb / cvimc2019  / Gepersonaliseerd leren met ICT

Gepersonaliseerd leren met ICT

De designteams van Mediacollege Amsterdam, Summa College en ROC de Leijgraaf leggen uit hoe zij hun onderwijsinnovatie aanpakken waarbij ook de inhoud belicht wordt.

Wat loopt goed wat niet. Wat is aan deze innovatiestrategie voor de organisatie anders dan een projectorganisatie? Wat verandert er in de rol van docenten? Waarvoor staat co-creatie in designteams? Hoe lopen ontwikkel- en uitvoeringsfasen in elkaar over? Welk type leiderschap past bij deze innovatiestrategie?

Dat klinkt goed, dus luisteren, naar de ervaringen van de Leygraaf, Summa en MA Amsterdam. Docenten krijgen een dag in de week om te werken aan hun case. Ervaringen worden gedeeld en dat werkt inspirerend. In principe duurt het traject een jaar. Het is belangrijk om een multi disciplinair team samen te stellen. Dat helpt ook om voor de olievlekwerking. Zet een team bij elkaar, en maak zich echt vrij.

De methodiek heeft een stok achter de deur op basis van vaste afspraken en presentatie momenten.

Bij de Leygraaf is een module ontwikkeld voor OA om eenvoudig te leren programmeren ontwikkeld en een virtuele tour ivm BPV.

Een VR tour voor de BPV.

Bij Summa werkt men aan een skilltree. Een overzicht van de ontwikkeling van een student. Dit ontwerp moet nu door een App bouwer worden ontwikkeld.

Het Media College kijkt of Microsoft Teams ingezet kan worden als leeromgeving.

Meer weten https://padlet.com/wendymoesesumma/Bookmarks

Geen reacties
Plaats een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.