Facilitator die werkt met het motto: “creëren met commitment”. Is universitair geschoold als socioloog aangevuld met een post-hbo opleiding bedrijfskunde. Door de deskundigheidsopleiding “creatieve technieken” en vooral door het groot aantal gefaciliteerde sessies op dit gebied mag hij zich een deskundige op het gebied van creativiteit noemen.
Hij heeft ruime ervaring met het faciliteren van intensieve sessies voor kleine en grote groepen. Opdrachtgevers komen uit een veelheid van sectoren. Naast zijn werkzaamheden in de mbo sector behoort hij tot de vaste facilitators van het Future Center van Rijkswaterstaat (LEF) en is betrokken bij de ontwikkeling van methodes van het Future Lab.
Addy gebruikt een veelheid van werkvormen (openspace, worldcafe, de zes denkhoeden en allerlei varianten) en ontwikkelt zelf ook nieuwe vormen zoals de carrouselmethode en denken als een japanner.
Binnen het onderwijs is hij bekend als organisator en concepthouder van de landelijke conferenties en expedities van het Consortium voor Innovatie. Momenteel heeft de CreativiteitsBeweging en het Festival der CreativiteitsOrde zijn aandacht.
Vraagstukken waar hij zich de afgelopen jaren mee bezig hield zijn o.a.:
Hoe maken we lichtgevend asfalt exploitabel? Hoe realiseren we qua veiligheid in 2015 200.000 elektrische voertuigen? Hoe kunnen we het beste omgaan met deze dementerende man met syndroom van Down? Hoe moet het lerarenregister er uit zien? Op welke manier kunnen we twee Rabobank vestigingen het best laten fuseren? Op welke manier maken we tandenpoetsen onder de douche mogelijk? Risicoanalyse van de Deltawerken. Realiseer het strategisch plan voor het Hoornbeeck College met maximaal draagvlak. Risicoanalyse van offerte trajecten van mega bouwprojecten. Welke kansen zijn er voor samenwerking RaboBank en RWS? Hoe voorkomen we rode kruis negatie? Hoe zorgen we voor betere verdeling strooizout in Nederland? Hoe kunnen we echtscheiden online sneller implementeren? Hoe moet het plan voor 100 jaar droge voeten in Nederland eruit zien? Hoe kunnen we de kwaliteit van leven van de zorgvrager optimaliseren met de beschikbare middelen? Hoe krijgen we docenten we weer in de “Lead”. Hoe realiseren we twee gevangenen op een cel?
De trainingen en workshops worden gegeven door gerenommeerde creatief denkers uit het bedrijfsleven en het onderwijs.